Geen producten (0)
Geen producten (0)

Bloemstuk Pioenroos nr 16

€ 89,95 (inclusief btw 9%)
Op voorraad
Specificaties
Productcode NG15188
Omschrijving

Bloemstuk Pioenroos nr 16

Diamter ca. 30 cm.

Hoogte 29 cm

Ieder bloemstuk heeft een uniek nummer, het bloemstuk op de foto is ook het bloemstuk wat u ontvangt.

Dit fraaie bloemstuk Pioenroos is volledig van zijde bloemen gemaakt. Onze bloemstukken worden in eigen atelier gemaakt. Iedere bloemstuk is handwerk.

In Matthijs Plantenpaleis "Winkel" is een fraaie selectie zijde bloemen aanwezig. Wij kunnen indien gewenst ook een bloemstuk voor u op maat maken. Wij denken graag met u mee om voor u een passend bloemstuk te maken.

Onze getoonde bloemstukken worden geleverd met vaas zoals op de foto.

Wilt u een bloemstuk op maat wij kunnen voor iedere situatie iets moois maken. Als u onze winkel bezoekt kunt u een foto meenemen van de gewenste plaats, zo kunnen wij met u meedenken en de mooiste creaties maken. Het is mogelijk om zelf een vaas, pot of schaal mee te nemen. 

Onze winkel is iedere zaterdag en zondag geopend van 10.00 tot 17.00 Oudesteeg 5A IJzendoorn

De Geschiedenis van Zijdebloemen: Van Keizerlijke Luxe tot Moderne Decoratie Zijdebloemen hebben een rijke geschiedenis die duizenden jaren teruggaat en zich wereldwijd heeft ontwikkeld. Oorspronkelijk werden ze met de hand gemaakt voor de elite, maar vandaag de dag zijn ze een populair decoratief element in huizen, winkels en op evenementen.

Oorsprong: Het Oude China (1000 v.Chr.)

De eerste zijdebloemen werden rond 1000 v.Chr. in China gemaakt, waar zijdeproductie werd uitgevonden. Chinese ambachtslieden gebruikten echte zijdevezels om met de hand bloemen na te maken, die werden gebruikt in keizerlijke paleizen, tempels en traditionele ceremonies. Zijdebloemen waren destijds een symbool van rijkdom en prestige, en alleen de rijken konden zich deze kunstwerken veroorloven.

Verspreiding naar Europa en de Rest van de Wereld (14e - 18e eeuw)

Via de Zijderoute werden zijdebloemen langzaam geïntroduceerd in Perzië, het Midden-Oosten en later Europa. Rond de 14e eeuw begonnen Italiaanse en Franse ambachtslieden de techniek over te nemen en te verfijnen. Vooral in Frankrijk, het centrum van mode en luxe in die tijd, werden zijdebloemen enorm populair in aristocratische kringen.

In de 17e en 18e eeuw begonnen Europese koningshuizen, zoals dat van Marie Antoinette, zijdebloemen te gebruiken als decoratie en accessoire voor kleding, hoeden en interieurs.

In Engeland en Nederland werden ze zelfs verwerkt in kunstbloemstukken en tafeldecoraties. De Opkomst van Industriële Productie (19e - 20e eeuw) Met de industriële revolutie in de 19e eeuw werd de productie van zijdebloemen steeds efficiënter.

In Frankrijk en Engeland ontstonden werkplaatsen waar met de hand geverfde en gevormde bloemen werden gemaakt voor de mode-industrie. Vooral in Parijs en Londen waren deze kunstbloemen een statussymbool in de haute couture. Rond 1900 werden zijdebloemen steeds toegankelijker, en in de 20e eeuw begon men naast zijde ook synthetische materialen zoals rayon en polyester te gebruiken. Dit maakte de bloemen goedkoper en duurzamer.

Moderne Zijdebloemen: Van Kunst tot productie (21e eeuw) Tegenwoordig worden zijdebloemen niet alleen van echte zijde gemaakt, maar ook van polyester, kunststof en andere synthetische materialen. Dit maakt ze realistischer en betaalbaarder dan ooit. Moderne technieken zorgen ervoor dat ze bijna niet meer van echte bloemen te onderscheiden zijn.

Interieur & decoratie – Veel mensen gebruiken ze als alternatief voor verse bloemen in hun huis of kantoor.  Bruiloften & evenementen – Populair vanwege hun duurzaamheid en kostenefficiëntie. • Duurzaamheid – Steeds meer zijdebloemen worden gemaakt van gerecyclede materialen en gaan jarenlang mee.

Het bloemstuk Pioenroos is een kunstzinnig en duurzaam alternatief.

Dit bloemstuk is samengesteld door: Matthijs Hazeleger "De Grote Tuinverbouwing" SBS6. Matthijs Plantenpaleis

 

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media.